Szkolenia

Planowanie strategiczne w banku spółdzielczym

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zaprezentowanie procesu planowania strategicznego w banku. Jednym 
z najważniejszych elementów decydujących o sukcesie każdej firmy w kolejnym roku lub kolejnych latach jest wyznaczenie odpowiednich strategii i umiejętne wyznaczenie celów. W banku strategie te mogą dotyczyć wielu tematów takich jak produkty, klienci, marketing, rozwój pracowników i wiele innych. Najważniejszym elementem decydującym o sukcesie jest przyjęcie odpowiednich priorytetów w zarządzaniu strategicznym i odpowiednim lokowaniu posiadanych środków.

Korzyści ze szkolenia:

 - podniesienie wiedzy w zakresie zarządzania strategicznego i planowania strategicznego
 - wskazanie kryteriów oceny wybranych strategii przez bank 
 - poznanie wybranych analiz strategicznych
 - poszerzenie wiedzy nt. budowy planu strategicznego

Tematyka:

  1. Wprowadzenie

  2. Definicja planowania strategicznego oraz etapy planowania

  3. Diagnoza strategiczna – najważniejszy element zarządzania strategicznego

  4. Elementy diagnozy strategicznej:

        a. Identyfikacja obecnej strategii

        b. Analiza trendów w otoczeniu biznesowym

        c. Ocena atrakcyjności branży i pozycji konkurencyjnej

        d. Audyt operacyjny i finansowy

        e. Podsumowanie diagnozy

  5. Strategia banku – główne elementy

  6. Misja banku

  7. Cele strategiczne i plany strategiczne – strategiczna karta wyników

  8. Analiza SWOT

  9. Ocena rynku, na którym działa Bank – analiza konkurencji

10. Segmentacja klientów – oferta cenowa i produktowa

11. Wdrożenie strategii

Wróć do listy szkoleń