Planowanie strategiczne w banku spółdzielczym
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zaprezentowanie procesu planowania strategicznego w banku. Jednym
z najważniejszych elementów decydujących o sukcesie każdej firmy w kolejnym roku lub kolejnych latach jest wyznaczenie odpowiednich strategii i umiejętne wyznaczenie celów. W banku strategie te mogą dotyczyć wielu tematów takich jak produkty, klienci, marketing, rozwój pracowników i wiele innych. Najważniejszym elementem decydującym o sukcesie jest przyjęcie odpowiednich priorytetów w zarządzaniu strategicznym i odpowiednim lokowaniu posiadanych środków.
Korzyści ze szkolenia:
- podniesienie wiedzy w zakresie zarządzania strategicznego i planowania strategicznego
- wskazanie kryteriów oceny wybranych strategii przez bank
- poznanie wybranych analiz strategicznych
- poszerzenie wiedzy nt. budowy planu strategicznego
Tematyka:
1. Wprowadzenie
2. Definicja planowania strategicznego oraz etapy planowania
3. Diagnoza strategiczna – najważniejszy element zarządzania strategicznego
4. Elementy diagnozy strategicznej:
a. Identyfikacja obecnej strategii
b. Analiza trendów w otoczeniu biznesowym
c. Ocena atrakcyjności branży i pozycji konkurencyjnej
d. Audyt operacyjny i finansowy
e. Podsumowanie diagnozy
5. Strategia banku – główne elementy
6. Misja banku
7. Cele strategiczne i plany strategiczne – strategiczna karta wyników
8. Analiza SWOT
9. Ocena rynku, na którym działa Bank – analiza konkurencji
10. Segmentacja klientów – oferta cenowa i produktowa
11. Wdrożenie strategii
Wróć do listy szkoleń